Helgen som gick

skrivet 2009-05-17 klockan 21:21:10
Sa var helgen slut. Blev en alkoholfri sadan, vilket var helt skönt. Hela helgen spenderades med favoritpojken. Fredag var vi pa bio. Angels and demons. Helt underhallande, men kunde vara lite mer klurisk, bade Miko och jag gissade slutet i ett tidigt skede. Lite för mycket hollywood med andra ord. Antar att det ater igen var bra att man inte läst boken som den är baserad pa.

Lördagen sov vi till 12-13 tiden och lämnade lägenheten först efter 15. Vi gick pa stan, var till nachmarkt, at falafel och satt i en park. Vi var och titta lite pa life ball, ett charity event för aids. Fick se en massa galna utstyrslar.
Sen hängde vi pa museums quartier tills solen gick ner. Sa himla mysigt att sitta i de gula bänkarna och lyssna pa DJ:n som spelar utomhus och gratis. Vi hämtade kaffe fran starbucks dessutom. Ja, jag drack da kaffe. Miko drack mer eller mindre karamellsas, socker med kaffe:D

Sen hem och kolla pa eurovisionen. Alltsa gud va skit det var i ar da. Finland skämdes man ju ögonen ur sig för och ryssland var ju alltför dystert och ja turkiet, haha. Sa j-vla daligt. Har inget emot norska bidraget som vann, men island var min favorit. Miko förstar inte varför man maste se pa det, men det är lite tradition. Även om jag tackar för att jag inte kunde se semifinalerna. Det skulle ha varit slöseri med tid.

Idag steg vi upp vid 7 för att Miko hade match 10:30 och han maste vara där 8:45. Gäsp. Ja-a, mer värdelös match har jag sällan skadat. Dom förlora med 7-0. Jag fick säkert solsting pa kuppen för jag var sällsynt nervig idag. När vi kom hem blev det mat och sen tysta timmen. Det var världens skönaste eftermiddagslur nagosin.

Nu är jag hemma och försöker designa lite grafik för att bevisa min exellance för peppar/papper.

Önskar lycka till till min mor som ska opereras för höften imorgon. Haller tummarna mamma att allt gar bra.


Museums quartier är supernice. Här kan man chilla hela dagen om man vill.

Kommentarer



skrivet 2009-05-17 klockan 23:12:54

island var min favorit med. sverige o finland var ju bara pinsamt i år hehe, varför envisas svergie med att skicka "transor", jag förstår inte...



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar