Helgen kom och for.

skrivet 2009-11-23 klockan 07:55:49
Fredag var det sedvanligt idol-kväll hos Nina&Mavve. Trevligt som vanligt, men Julia var så trött så vi borde ha fari hem efter första delen av sändningen och inte med våld väntat på resultatet.

Lördag vaknade jag 5 fastän jag skulle jobba först 10. Hade mellantur på shell. Tog en powernap när jag kom hem och sen var det att fixa sig inför festligheter. Satt hos Julia och dela en flaska vin innan hon nakitta Acke att skjutsa oss till A8. Vi kom in strax innan tolv, jee. Då var det ännu rätt lungt. Jag lyckades någotlunda med varannan vatten hela kvällen och skötte mig fint.
Nordströms tvillingarna Totte och Matte är nu också 18. Shit alltså. Dom e ju SÅ små. Förutom de var Martin och Markus från Ekenäs där. Det var en lyckad kväll med en hel del discodans och letandes efter Julia hela tiden:) Vi är faktiskt väldigt sällan tillsammans på A8.
Sen ska vi ju inte glömma Renja som hade möhippa och var fräschare än vad jag hade tänkt mig. Vissa klarar det här med alkohol bättre än andra;) De hade börjat typ 7 på morgon och hållit på hela dagen. Crazy. Storerbror min var på Basses polttarit, men han såg man inget av. Tror det bara var Macke som klara sig till After.

Efter en kort natt var det bara att ta med sig vischy-flaskan och fara till shellen och jobba 11-19. Det gick bra även om jag var lite sne i ögonen;) Fick göra min första egna proffesionella pizza, yay! Sen fick jag äta den också. Hur jäkla nice är inte det!? Nu kan jag då adda pizzabagare på min CV där efter servitris och innan städare.

Tuula som lärde mig tyckte nog jag var lite långsam i mitt pizzabakande, där jag stod och placerade ut räkorna en och en så det skulle bli jämt. Man är lite konstnärligt/perfektionistiskt skadad:D

Det som är mindre nice är att vi nu ska servera pizza dygnet runt på shell. F-ck. Jag har helgnätter om två veckoslut. Oh joy.

Jag fick sen sluta 1,5h tidigare då det var stendött. Kom hem och var så trött att jag gick och la mig direkt. Tänkte ändå jag skulle orka fara å se på film till Julia efter min powernap, men icke sa nicke. Kroppen sa ifrån rejält, så det blev inte ens att se på finalen i Talent Suomi.

Nu har jag iaf sovit ordentligt och vaknade 7 imorse. Så det här ska bli en bra vecka. :D

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar