Full, fullare, fullast.

skrivet 2009-10-21 klockan 15:38:26
I Åbo kan man tydligen bli full på handsprit. Läs här.

Det får mig onekligen att tänka på min egen lillasyster som en gång lyckades bli full på kotikalja* när hon var typ 3-4 år gammal. Vi var ute och äta på morsdagen i Tenala med familjen +mommo och moffa då Frida tyckte att kotikaljan var jättegod och hällde i sig någon liter. När hon skulle hämta sitt sista glas var hon så full att hon vingla/ramla in i dryckesbordet. Mamma ba: -Oj oj, blev det lite för mycket kotikalja för dig Piidiliini? He eh.

Det här är då min version. Ni som känner mig vet att mitt minne inte är det bästa.

*svagdricka

Kommentarer



frida
skrivet 2009-10-23 klockan 19:35:34

jag ramla int utan tappa kannan ... x)



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar