Nattdonare.

skrivet 2009-10-25 klockan 19:04:43
Blir inte så mycke bloggas när man jobbar natt. Man är ju helt kaputt. Förra natten blev det 10h i o m tidsomställningen OCH det var lördag natt, vilket alltid är lite mer livat än annars. Även om fredagen också var busy. Vi fick ju som sagt en timme extra så det var skönt. Det fanns tid att göra klart allt.

Iaf så var det rätt mycket berusat folk i rörelse. Jag fick mig en hel del goda skratt och drickspengar;) Jag kan hantera fyllon rätt så bra. Stod i kassan med världens smile, man kan ju inget annat göra när man ser eländet. Men en kille kastade jag ut. Han stal nötter från salladsbordet. Då blev jag rosenrasande.

Pengar kom det, även om man inte blir rik på natt-jobb. Tillägget ligger under 2euro/h. Nu var det såklart söndag, så då är allt dubbelt upp. Tack&bock.

Nästa helg är det halloween, kanske man sku festa till det;)
Sen ska jag till Wien på måndag 2 november.
Time flies!

Kommentarer



skrivet 2009-10-26 klockan 11:29:58

Det där hatade jag mest i Shell.. i princip gillade jag att jobba under natten, men jag för fan på mitt nuvarande jobb bättre tillägg på kvällen och på lördagen! Och då jobbar jag på cittarin.



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar