SpongeBob SquarePants

skrivet 2009-10-23 klockan 13:35:39
Haha, SpongeBob SquarePants är SvampBob Fyrkant på svenska. (Läste det då jag fick ett mejlutskick från vikingline Sverige där de informerade att seriefiguren finns ombord under höstlovet.)
Och såklart måste jag ta reda på vad han heter på finska. Finnarna ska alltid vara lite värre och har dragit till med Paavo Pesusieni.

Problemet är bara det att han är ju inte en tvättsvamp utan ett svampdjur. Kan man inte läsa på lite om karaktären och dess historia innan man hittar på ett namn. Dåligt tycker jag.

Tycker dock att SvampBob Fyrkant är en helt absurd serie och de få avsnitt jag sett har varit kaotiska och oförståeliga.

Har ni fler exempel på hemska finska namn på karaktärer eller varför inte svenska?

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar