Blondi.

skrivet 2010-04-05 klockan 20:12:22
Hänt på Shell. Två äldre män kommer in på kaffe och bulle. De tar en karhunvatukka wieneri (björnbärswienerbröd). Jag måste kolla på namnet på prislappen så det blir rätt i kassan eftersom vi har 20 sorters kaffebröd i kassan. Jag ursäktar detta och säger meillä on niin monta sortteja että minulla tarkistettava että menee oiken. (Jag måste bara kontrollera..)

Då utbrister sig den ena gubben

Mutta teillähän on vaan kaks!?


Haha, liite man kände sig blondi. (Alltså ni har ju endast två sorter.) Jag säger sen bara: Nåjoo esillä mutta talossa löytyy vaikka kuinka monta sorttejä:D (Jo framme just nu, men i huset finns det massa sorter)

Kiva att han trodde att det var svårt för mig att skilja på örfil (kanelbulle) och wienerbröd.

Kommentarer



skrivet 2010-04-07 klockan 09:09:02

Hahaa! Det där hände åt mig oxå, många gånger! Så står man där sen och ser töntig ut "joo, mut meil on konees niin monta vaihtoehtoja, ku...".. Blondi indeed :D



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar