Playlist.

skrivet 2010-04-26 klockan 15:17:38
Vad säger det om mig att jag har haft samma playlist till mina joggingturer i ett år nu!? Låter helt knäppt när jag skriver det här, men det är faktiskt sant. Dessutom inga killerlåtar, utan de som råkade finnas tillgångliga på min itunes då jag knåpa ihop den där för ett år sen. Jag har flera gånger tänkt att jag ska sätta till eller ta bort låtar, men har inte gjort det. Jag har nog alltid haft lite svårt med förändring.

En annan sak som är knäppt att där finns en låt som gör att jag alltid tänker på min mommo. Låten är Desenchantee med Kate Ryan och sjunde låten in i min playlist.

Det började då jag sprang i Lanzier Tiergarten i Wien och tog den korta rundan. Halvvägs upp i en backe så öppnar sig skogen och ljuset faller ner där och i samma stund fanns hon i mina tankar. Det hände liksom fler gånger och jag fick känslan att hon är där och ser på mig. Knäppt men sant.

Nu efter det så varje gång jag hör låten då finns hon där. Så himla härligt. Min mommo var helt ljuvligt underbar stark och varm. Saknar henne så otroligt mycke ♥

Har ni haft någon liknande upplevelse?

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar