Wake up call.

skrivet 2010-04-01 klockan 07:06:21

Min hjärna svämmar över av tankar&idéer. Kanske det jag var rädd för, då jag skjutit upp mitt slutarbete så länge, att jag kommer bli overloaded. Finns så mycket jag vill göra, så många möjligheter. Vad ska jag välja. Vad vill jag?

 

Den här tiden förra året drog jag ner på praktik till Wien. Min favoritstad! Då gjorde jag något vettigt, jag var intressant och jag trivdes. Visst var jag stressad, drack alltförmycket kaffe och fick ölmage, men ack vad härlig känsla att vara utomlands, att jobba med något kreativt.

 

Nu har jag "slösat" bort snart 1 år på att vara hemma. Antar att jag behövde det, men känns ju ändå som bortkastad tid. Förstå mig rätt. Jag har haft stundtals jätteroligt. Fått hänga med gamla&nya och nygamla vänner och festat och inte att förglömma min kära familj. Men nu börjar det ta emot.

 

Känner igen den här känslan, den ger mig energi&mod till att bryta upp och förverkliga mina drömmar. Love it!

 

Ska dock vara teini en liten stund till. Har lovat Julia att vara hemma i sommar, men sen kära vänner är det adios, auf wiedersehen, moikka & goodbye!

Kommentarer



skrivet 2010-04-01 klockan 09:51:04

Låter som ett kiva beslut Ika. Förstår på nåt sätt hur du känner dig. Det där med att man lite stampar på ställe liksom. Men i Karis har man iaf ALLTID roligt på sommarn så jag kan int se hur du ska ångra dig eller vantrivas. O skönt o veta att man ändå tar picke o packe o sticker ti hösten ;) må de bli många grillfester i sommar! Har du annars fundera att springa kanontian?


ika
skrivet 2010-04-01 klockan 14:37:04

Tack för din kommentar Sandra. Jo, sommaren i Finland är defacto grejt, så det blir helt bra. Men lite länge har det blivit trygga Karis.

Har nog inte tänkt desto mer på kanontian, är glad att jag kan springa överhuvudtaget i det skick som mina knän är för tillfället:D

Du ska delta förstår jag:)



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar