DamEMhandboll.

skrivet 2010-12-07 klockan 18:33:05
Jess! Fint att ha svenska kanalerna nu här hemma på Matsgatan. Tv4 sänder ju handboll. Nu dam EM, i januari herr VM.

Handboll är en av de sporter det är minst lika roligt att se på damer som på herrar. Tycker jag i alla fall. Kan ju jämföra då med fotboll där det tyvärr inte alls är lika kul att se på damer som på herrar, samma gäller ishockey. Detta beror väl på vad man är van med, men går ju så mycket långsammare på något sätt.

Tacka vet jag handboll. Där kan damerna dessutom bara mer underhållande då det inte är lika mycket "pang på boll i mål" utan mer lagspel och få gungning på försvaret.

Jag ska förresten spela min första match med BK-46 på lördag, då vi spelar mot flicklandslaget i Lojo :D

update:
Sverige vann mot Tyskland! Mycket roligt att se!

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar