Fastlagstisdagen.

skrivet 2010-02-16 klockan 11:02:55

Jag var tvungen att uppdatera mig lite varför vi har denna dag. Känns ju som om hela vinterhalvåret går ut på att äta en massa bulla och runebergstårtor. Okej, visst man behöver ju lite extra speck på vintern, men det motarbetar ju lite beach 2010.

Anywho, så är defacto fastlasgtisdagen sista dagen innan fastan. Vi ska nu fasta fram till påsk (exklusie söndagar) om man är kristen det vill säga. Så det rimmar ju lite bättre med bikiniformen.

Jag är ännu ledig idag, sen har jag kväll, kväll (missar Elits sählymatch) och natt. Varför i hela fridens namn tog jag frivilligt fredagnatten av Hannu!? Jag måste ha haft en blackout. Det är ju dessutom Julias födelsedag. Kanske vi ska fara på discobowling. Jag är ju kusk:D

Helgnätterna på Shell är from Hell. Iofs var min senaste lördagnatt på jobb en lugn en, men jag räknar verkligen inte men en till. Problemet med fredag natt är att du får inte någo extra förutom nattillägg. Lördag natt är ju bäst betalda arbetstiden ever, så då kan man trösta sig med pengar i plånboken när man är sönder.

Kommentarer



skrivet 2010-02-16 klockan 15:13:12

okej, du fick mej. jag kommer ikväll, frestad av bilden ovan, att äta årets första och sista fastlagsbulle.


ika
skrivet 2010-02-16 klockan 18:05:19

oj nej. sorry:) jag tror mamma kommer komma hem med ett par fastlagsbullar.

Just nu duger puffet vanilj alldeles utmärkt;)



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar