Julafton.

skrivet 2011-12-25 klockan 15:57:17
Julafton med la familia var lyckad igen en gång. Inga respektive med i år så det var mamma, pappa och kidsen. Plus en katt och en hund. Very nice! Mamma hade lyckats igen en gång med matlagningen och man blev proppmätt som vanligt.

Julklapparna var till belåtehet. Kan nämnas en skärmatta (underlag när man skär papper), wake-up light och ateenan aamu glasskulptur till fönstret. Jag hade nog lyckats bäst med presenten till Frey och Catti om jag får säga det. Frida var med på ett hörn med finansiering och gultejp. Ett rött mini-kylskåp fyllt med cokisburkar! På kylskåpet klistrade jag en dekal där det står Frey&Catti på femtitalsvis. De råkar dessutom ha inredningsfärgerna i Åbo lägenheten gå i rött, svart och vitt. Klockrent med andra ord!

Sen spelade vi "vad kom först" och trivial. Till nästa jul ska det definitivt inhandlas ett nytt spel. Det där "Morjens" som vi köpte ifjol var super super svårt så vi kom ju typ aldrig igenom det. Pappa vann tillsist efter typ 5 timmar. Haha, humor när man tänker att vem känner svenskfinland om inte mina föräldrar och syskon.

Kommentarer



skrivet 2011-12-26 klockan 16:28:30

Verkligen nice julklapp, tack för andra gången! :)


ika
skrivet 2011-12-29 klockan 16:17:13

Va kiva att du tycker så! Du får gärna lägga upp bilder på din blogg var ni placerat den i er kämppä :)


Catti
skrivet 2011-12-29 klockan 22:15:26

Ja ska göra det, sen när ja kan ta ordentliga bilder! Mitt nuvarande objektiv är inte så bra, med tanke på att ja måst fota på kvällarna efter jobbet då det är mörkt, har inte riktigt haft lust att fota när det inte blir bra. Men all in time ;)



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar