Diaporama.

skrivet 2011-06-28 klockan 08:40:18

Här kommer det utlovade bildspelet.

Midsommaren började i en bilkö? Och då behöver vi inte ta någon färja till Långstrand. Vi misstänker att bron var uppe till pojoviken i Ekenäs. Clion var fullproppad med vatten, mat, stereor & 3 syskon och en hund.

Det första jag ser när vi börjar packa ur bilen är en baby-huggorm, (obs ingen tror mig). Jag ser den igen litet senare och vi konstaterar att vi måste döda den då vi har en hund med och man annars måste oroa sig för var ormen befinner sig. Matte hämtar spadar, jag lurar fram ormen och Frida hugger till. Ormen är i tio delar och rör sig fortfarande. Asit. Men bra teamwork. Alla deltagande avskyr ormar.

Sen hittar vi två döda småfåglar, den ena på terassen till bastun och den andra inne i tackan i bastun. Vilket hemskt öde tillmötes. Jag hade tänkt lägga upp en bild på en död fågel, men det kändes alltför morbid. Annat som behövdes städas bort var fågelbon och en hel del skräp och damm.

Efter det här gick min kamera sönder. Jag hade vatten på den då vi höll på och torka av en massa ytor, så tror den inte riktigt gillade det. Nu fungerar den dock igen så det var ju skönt. Min ekonomi tillåter inte riktigt en ny.

 

Förövrigt blev man ju lite sur på att det var så fint väder som det var då de hade lovat dåligt. I övrigt helt lyckad midsommar i mjukisbyxor och massa god mat & vin.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar