The weekend.

skrivet 2011-06-20 klockan 10:50:42
Buu för mig som inte haft kameran med alls i helgen.

I fredags drog Sami & jag in till stan med Miika & Sabbe för att se Jon Bon Jovi och hans kaverin spela lite keikka på olympiastadion. Vi fick bra parkkipaikka vid tölö torg hurraa för det. Sen åt vi på en thai-restaurang med Tove & Patu och Ville Peltonen och hans familj.

Sen traska iväg till stadion och tog ett break för kaffe och konjak. Sen började det regna. Schacki drog på sig regnkläder och engångsregnrockar. Spelningen började tidigare så vi missar första sången, sen skadade Jon benet mitt i keikkan och vi blev pissblöta. Men det var nice! Gubbarna kan ännu, dock spelade de rätt så många okända låtar för mig så den där ultimata "hoppa-sjunga-med" feelisen uteblev, i sista sången prayer var det dock väldigt nära. Tur så var Richie Sambora med på den här keikkan, sku nog int alls vari samma utan honom.

Efter konserten for vi till Korjaamo på en och sen på kebab. Efter det ännu på en irish coffee till lohi. Jag var kusk så Sami hämta en halvliters energidricka åt mig. Sen på hemvägen såg vi en ganska paha olycka med tre bilar, där som man tar av till motorvägen i Hesa. Vår hemresa gick iaf bra även om det regnade hela vägen och var massa spår i vägen.
UPDATE: det var den här olyckan.

På lördag chilla vi sjuktlänge med Sami och kom iväg från Pojo först efter 20. In till Popkalaset kom vi 22. Det var synd för där va så många bekanta som jag sku vilja ha prata mera med. Träffade Karen, Patte och Offe t.ex. Sen skjutsade Krista oss till ettan där vi köa 30 min och sen börja schacki kila så mycket och ett litet slagsmål inträffade så de bestämde att kön sku börja vid terassen. Jo men grattis. Om vi nu går bakåt så missar vi vår plats i kön. Nej tack! Ni sku ha komi på det här litet tidigare. Ni får inte mina pengar. Tack och hej! Sami hämta pyttipanna i Prisses och jag messade mamma att hon sku komma och hämta oss. Synd på en bra kväll tycker jag.

Söndagen
gick i krapulans tecken; med kebab och slött tv-tittande.

Nu ska jag jobba reven av mig till midsommar. Hej!

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar