Käsis.

skrivet 2011-09-23 klockan 15:20:13
Senaste tidningen från handbollförbundet som damp ner i postlådan igår hade inte en enda textrad på svenska. Jag har redan tidigare stört mig på att förbundets hemsida endast finns på finska. Inte ett ord svenska. Eller ja, där finns handbollens historik på båda språken, men det kan ju klart inte vara godkänt.

Om någon sport är tvåspråkig och framförallt finlandssvensk så är det ju handboll!

Ett skämt att tidningen heter Käsis/Handis. Kan dock tillägga att förritiden fanns det iaf ett sammandrag av innehållet på svenska ett par sidor i slutet av tidningen.

Kommentarer



skrivet 2011-09-24 klockan 12:35:55

Kanske det e just meningen, att dom vill profilera sig som en sport för finskspråkiga?


ika
skrivet 2011-09-25 klockan 11:34:44

Jo, dom försöker få med mer folk och då alltså finskspråkiga, men det utesluter ju inte svenskan. Kan man inte ha båda språken? Om någon finne är rädd för svenska så ska han/hon nog inte börja med handboll.



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar