Emmi & Toffe.

skrivet 2012-12-10 klockan 16:19:00
På lördag var det bröllop i Helsingfors. Vigseln skedde i Tyska kyrkan och festen hölls på Unionsgatan 33. Det var en mycket lyckad tillställning och vi kände rätt så få utöver släkten då. Bordsplaceringen var rätt så splittrad och jag satt brevid Sabina och mittemot Anne som båda varit Emmis studiekompisar. Sami var sen snett emot mig brevid syrran. Vi var längst uppe i ändan från brudparet sett.
 
Vi hann just och just till vårt tåg pga att vi är så himla slöa jag och Sami och tyvärr båda tidsoptimister. Sen var vi på lite shopping i Sokos för att hitta nagellack och örhängen åt mig. Tog ett metallic nagellack som en totalt misslyckades pga att det typ aldrig torkade. Det sista jag gjorde innan vi hoppa in i taxin var att desperat sätta på ett lager till. Huh. Innan dess hamna Sami springa och köpa en scarf åt mig då jag glömt min kavaj hemma. Tur att han hitta en som dessutom passa jättebra med mina nyinköpta örhängen och armband från snö of sweden.
 
Klänningen jag hade valt passade jättebra och till den hade jag mommos bismarck-kedja i guld. Överraskades dock av mängden brudar som hade korta kjolar/klänningar. Noterade att tjejen med kortaste klänningen var först vid öppna baren ;)
 
Till förrätt var det jättegod sill, löjrom etc. Huvudrrätten bestod av lammspett, tyvärr hade den hunnit kallna men var prefekt stekgrad på köttet och tillsist efterrätten var saherkaka. Till all denna mati dryckedväg; vitt vin, rött vin, portvin och gräddlikör +snaps. Så ni kan tänka er att alla blev lite smålulliga :)

Jag och Sami hade hotellrum så vi kunde stanna till rätt sent. Vi dansade röven av oss när det blev dags för dansmusik. En superrolig kväll. Betalade med dunderkrabbis dagen efte, huh.
 
Tack Emmi & Toffe och grattis än en gång. Vilket vackert par ni är. Ha en superskön bröllopsresa som jag de facto inte ens vet vart den bär iväg. Glömde fråga :)

Kommentarer



Anonym
skrivet 2012-12-16 klockan 23:12:07

Hej kusin vitamin! Nu först lyckades jag titta in på bloggen - jätte kiva du skrivit och roligt att ni hade roligt :)
Fina bilder också, är ju så nyfiken för att vi inte fått fotografens bilder ännu... Soliga St Martin -hälsningar från oss! Kram!!
Svar: Ahaa, St Martin, va kul. Har inte hört om den ön förut. Intressant historia har ön också. Njut!
ikalainen



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar