Julafton, juldan och julannandan.

skrivet 2012-12-26 klockan 18:45:00
Snart är julen över. Imorgon är det vanlig arbetsdag igen. Jag har jobb upp till öronen, så inget mer slappas här. Julafton gick fint. Jag lämnade Sami i Pojo och plockade upp syster med hund och senare pappa för att i samlad Wickströmsk trupp fira jul. Äta massa god mat, dela ut julklappar och spela spel. Årets spel blev Alias. Jag var par med mamma och vi klara oss inte riktigt, så vi blev sist, men roligt var det. Alias funkar nog alltid, men rövare var det litet för ofta :)
Sami fixade en jättefin julgran till Matsgatan. Tack gulle.
 
Maaaaat i stora lass. Mamma hade hittat gulliga servetter och dukat jättefint. Tack mamma! Juldan mat hos svärisarna och idag var vi igen till mamma och äta med alla barnen med avec. Det var nice; Jenni, Catti, Ricu och Samppa var alla där.
 
Av min älskling fick jag en kapsel-kaffemaskin. Såndärn Dolce-Gusto. Jättekiva julklapp. Trodde redan det var en soda-streamer men det här var nog bättre :) Perfekt att fixa lite lyxkaffe när man jobbar i hemmaofficen. Och att bjuda på när man får finbesök sen i nästa år när vi vågar börja bjuda hem folk.
 
Andra julklappar var en hel hög med iittala vinglas både för rödvin och vitt vin, böcker och pengar.
 
Rockie fick det finaste paketet. I det var det en flytväst :)
 
Mamma fick sin katt-kalender, med bilder på Ninja och Blixten. I år fick hon också en mugg med deras bild.
 
Ninja och Blixten fick massa gräs som jag odlat här i Pojo.
Alla var glada och njöda. En väldigt lyckad jul med andra ord :)

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar