The pressawifie.

skrivet 2012-02-06 klockan 22:41:35
Vi har då ny pressa här i Suomiland. Sauli Niinistö. Hade varit tuffare med Pekka Haavisto i mitt tycke, men det var lite väl att ta i för Finländarna. Han var ju BÅDE grön OCH bög. Nåväl, inget emot Sauli Väinämö.

MEN den här Jenni Haukio. Hon är 34 och späd, men hur ser hon ut egentligen. Det är nog mest frisyren. Den är som en hjälm. När hon haft det litet kortare har det sett okej ut, men när hon har en övervuxen bob och sen tuperar det eller har i papiljotter när hon fönar eller vad hon gör, nej gud vad hemskt det ser ut. Hon ser ut som 60 minst. WHY?

Här kan man se lite olika exempel och riktigt lyckade val av klänningar till olika baler och festligheter. Det är hennes vardagsstil som jag stör mig på. Om man är så nätt som hon varför fula ner sig liksom. Kjolar som går över långt äver knäna och vita strumpbyxor. Uäk.

Såhär såg hon ut igår. Grå och ett fågelbo på huvudet.

bild härifrån

bild härifrån


Här va hon ju söt, två år sen.

bild härifrån

Jag vill se en Jenni som kronprinsessan Mary i Danmark. Hon är 40 och hur snygg som helst. Använder massa olika färger. (bara att googla kronprinsessan Mary) Bilden nedan tagen ur ett bildspel här. Jo, jag vet de har mer pengar att sätta på kläder, men finns ju alltid billigare alternativ. Och det är ju inte som om Sauli och hon sku vara fattiga. Dessutom är hon kommunikationschef. Tycker PR-människor brukar vara piffigare än medeltalet.

 

Så mitt förslag; Jenni iväg på en färganalys bums och mera färg på flickan! Sen får håret växa orentligt! Och varför inte gå tillbaka till det kastanjebruna nästan röda håret, passade ju superbra till hennes hud. Den här maan mummontyyli kan vi ju inte ha!

 

Kändisar som är 34, bara som jämförelse. Googla dem och du blir glad. Det finns hopp!

January Jones, Maggie Gyllenhaal, Fiona Apple, Kelly Reilly & Sarah Michelle Gellar.

Kommentarer



skrivet 2012-02-07 klockan 12:06:19

Håller så med. Hon ser ut som en TANT! Fick chock när ja hörde att hon bara var lite på 30!


ika
skrivet 2012-02-07 klockan 12:10:19

Catti kan du inte styra upp det här!

Anmäla dig som frivillig stylist :)


skrivet 2012-02-07 klockan 13:12:00

Va!? E hon 34? Sick shit.


Linda
skrivet 2012-02-07 klockan 16:44:53

Eeh, alltså jag tycker hon ser bra ut och klär sig klassiskt, men så är jag väl lite tant själv.


Situationsdiktaren
skrivet 2012-02-07 klockan 20:11:41

"Om man är så nätt som hon varför fula ner sig liksom."

Precis! Men det här gäller inte bara henne utan massor med folk i vårt land. Hon är ju på riktigt jättesöt.


ika
skrivet 2012-02-09 klockan 13:41:05

Linda: Det är ju såklart en smaksak, men visst tycker du också att hon skulle kunna klä sig i lite färg eller? Hennes balklänningar har varit riktigt läckra och tagit fram hennes fina former, sen säckar hon ner sig när det kommer till vardagsoutfiten.



Situationsdiktaren: Hallelujah!


skrivet 2012-02-12 klockan 10:19:43

Det är ju det som är meningen med hennes klädstil, att hon ska se äldre ut så inte Niinistö ska behöva "skämmas" över att ha en så pass yngre fru. Är väl rätt självklart? :D


ika
skrivet 2012-02-15 klockan 13:17:59

Anna: tror du verkligen det? :D



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar