Set fire.

skrivet 2012-01-23 klockan 16:49:48

Den fina takkan som sattes in före nyåret är nu i full användning. Sami är en piilopyroman kan man säga. Riktigt kär i sin takka är han :) Ännu saknas plåtskyddet under luckan.

 

Riktigt skön värme från den. Går verkligen inte att jämföra med batterin (element). Tycker också den passar fint in i huset. Hela vardagsrummet/ takkarummet ska remppas i någo skede därför är den rivna tapeten på sidorna av takkan inte åtgärdat.

Den här fina vedkorgen har någon lokal typ här i Pojo gjort. Tycker den är superfin. Önskar nu en vedförvaring i svart på väggen och ett eldställ. Vedförvaringen kunde vara i stil med bilden här nedan. Bilden är från en tidning och ägarinnans man har tillverkat den baserat på hennes ritning. Sami have some work to do :)

Till den coola vedförvaringen i svart så behövs ett matchande eldställ. Jag hittade ett som var läckert från Morsø, men såklart kostar det skjortan och svårt att få tag på i Finland. Kanske syrran får hämta med ett när hon far till Danmark nästa gång.

Bild härifrån.

Kommentarer



Fredrika
skrivet 2012-01-28 klockan 22:12:14

Ja, det kan jag ;) bara jag vet vilken butik


ika
skrivet 2012-01-28 klockan 22:20:16

Tror nog det väger för mycket och kostar för mycket, men du sku ju kunna fara och si.

Pejseforum, Åboulevard 54, 2200 København n



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar