Reissu.

skrivet 2012-07-11 klockan 21:28:04
Äntligen skärpte jag mig och bokade våra flyg till vår semester i augusti. Har velat jättelänge (ovanligt för mig) och sökt de billigaste flygen. Idag skrev yle.fi/svenska om de dyra enkelbiljetterna och det är precis det som jag märkte. Vi åker nämligen inte tur-retur.
 
Vi åker ner till Amsterdam och åker hem från Paris. Jag har inte varit till Paris så passar på nu när man är på kontinenten och kan åka snabbtåg från huvudstad till huvudstad. Tänk att man kan åka 500km på 3h 20min för 35€. Löjligt! Inga VR priser precis.
 
Hittade prisvärda biljetter på SAS faktiskt, så samlade lite poäng också. Hade spanat in norwegian (superbilligt) men om planet mellanlandar måste man betala 8€ för väskan på båda flygen vilket är svinigt. Sen måste man betala för att få välja sittplats på planet, självklart behöver man inte det, men då garanteras det inte att du får sitta brevid ditt resesällskap. Och åker man med boyfriend, vill man ju sitta med honom. Så blev helt galen på alla dessa extraavgifter så jag slog bakut.
 
Så den 22-31 augusti är vi på semsterresa. Lovely!

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar