Bröllopsklänning.

skrivet 2012-11-19 klockan 14:21:00
Skönt med ledig måndag. Hörni, ni som kan sånthär med klädkoder. Jag ska på bröllop den 8 dec, min kusin gifter sig vilket är jätteroligt. MEN vad ska man ha på sig. Klädkoden är MÖRK KOSTYM. Och vad jag har läst på nätet bör man ha en knälångklänning. Alla mina fina klänningar kommer till halva låret. Detta såklart för att jag är kort och korta människor bör visa så mycket ben det är möjligt (utan att vara slutty) för att inte se ut som en tomte.
 
Den här har jag klickat hem, jättefin men jag har litet för stora bröst för att den ska sitta helt perfekt. Älskar verkligen mönstret och tyget är fint. OCH det är bra längd alltså till knäet. Passar dessutom med mina gråa french connection skor.
 
Andra alternativ kunde vara
 
Eller om man inte behöver ha klänning precis ända till knäet de här
 
Så hur är det? Bör man ha klänning ända ner till knäet om klädkoden är mörk kostym? Det är ju i december så strumpbyxor har man ju iaf. Help!
 
PS. de bröllop jag varit på har jag haft kortkort klänning ;D hehe.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar