Nörderi.

skrivet 2012-10-15 klockan 18:54:00
Har datanördat hela dagen idag och formaterat om syrrans Acer one mini-läppäre. Batteriet vill inte funka längre på den så jag installerade ny BIOS men då dog hela datorn efter det, så fick jag göra en systemåterställning och uppdatera 102st windowsuppdateringar igen. Muntert.

Nu har hon iaf fungerande virus-skydd tack vare min snälla pojkvän som sponsrar.

Ska ännu testa om jag skulle få liv i batteriet annars får man lov att köpa ett nytt. Kan nog bra vara att den gjort sitt, det är ju inte världens nyaste dator.
UPDATE: Jag är ett geni och skam den som ger sig. Nu funkar batteriet och datorn är som ny! Wihuu.

En positiv nyhet såhär på måndag morgon är att banken sänkt räntan på mitt studielån från 3,140% till 1,663%. Jej!

Kommentarer



skrivet 2012-10-20 klockan 20:37:32

Hej :) Hur fick du batteriet o funka igen? :S Min dator säger "akku pitäisi ehkä vaihtaa" och den blev skit på typ två veckor. Jag har oxå en acer, men asipre 1410. Och int den nyaste heller.
Svar: Hej Anna! Roligt att höra från dig. Jag rebootade hela datorn. Syrrans Acer hade ett program som man kunde typ fabriksåterställa datorn och efter det fick den kontakt med batteriet igen. Jag gjorde ju en massa olika saker förstås så vet inte om det var det som gjorde det. En grej du kan göra först och främst är att koppla ur batteriet och nätadaptern och hålla ner startknappen i 2 min för att reset:a systemet och sen koppla i allt igen och se om det hade någon effekt. I många forum skrivs det att man måste uppdatera BIOS på sin dator. Dock när jag gjorde det på syrrans dator så sluta den fungera så jag gjorde sen en systemåterställning i windows för att få datorn att funka igen. Sen kan det vara att ditt batteri helt enkel har gjort sitt och måste bytas :)
ikalainen



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar