Den som spar han har.

skrivet 2012-09-27 klockan 14:36:26
Jag rensar mitt rum på Matsgatan för tillfället. Litet i taget såklart. Nu är frågan vad ska man göra med saker som man sparat så länge. T.ex gåvor till Ika Spike 15 år, alla pokaler och medaljer som jag samlat på mig från handbollen och friidrotten och Linda Lampenius autograf från år 2000. Ska man bara ta foto och göra ett album eller? Kan ju inte ha dem ståendes och samla damm på någon hylla.
 
Jag önskade verkligen att jag inte var så prylfixerad och ha så svårt med att slänga saker. Och helst vill jag ju inte slänga utan låta mina grejer gå till någon som vill ha dem.

Kommentarer



skrivet 2012-09-27 klockan 19:01:59

SLÄNG ALLT SÅDANT SOM DU INTE BEHÖVER! Kan lova dig att det känns bra efteråt! Man saknar ändå inte någonting som ligger någonstans och dammar :) fast kanske det är bara jag :D
Svar: Du är så hård Catti :)
Jag ska rensa så gott jag kan. En del i problemet är att jag är "konstnär" och tror att jag vill använda alla grejer i något skede i något konstverk :)
ikalainen


skrivet 2012-09-28 klockan 00:00:13

Syrran hade samma problem så i fjol fick hon en "kräppbook" av mig så nu har hon limmat in alla sina typ Lindalampeniuslappar i den och har bara en bok att hantera. Värre är det ju nog med prylarna.

Svar: Just någon sån idé har jag också. Och så tar jag foto på prylarna typ och sätter in i min kräppbook :D
Men just pokaler och sånt så är man ju ruskigt stolt över och jag kommer ihåg hur imponerad jag var av min fars samling när jag var liten. Okej, nu snackar vi ju inte OS-guld precis, men ändå :)
ikalainen


skrivet 2012-09-28 klockan 13:39:21

Pokaler are from hell. Om man inte har vunnit dem själv. Syrran och jag kommer att få ett helt lass ko- och hästprispokaler att förvara för tid och evighet. Mommos gubbes. Han var död ren då jag föddes. Och inte fanns djuren kvar heller. Men de har ju ändå antikvärde om inte annat. Ibland önskar man att man inte var så musealt lagd.
Svar: Haha, låter som en härlig samling. Ko-priser också, visste inte ens att det fanns :)
Pratar nog om mina egna pokaler och medaljer :)
ikalainen



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar