Shelliläinen deluxe.

skrivet 2013-04-11 klockan 11:45:39
Har nu tre kvällsskift i rad på Shell och fick igår lära upp en sommarflicka och idag har jag med mig en annan. Det var dels roligt, men samtidigt så har jag ingen aning om jag lärt ut allt. OCH det är inte möjligt att lära ut ALLT. Finns saker jag lär mig där ännu, så man gör sitt bästa. Gårdagens flicka var en naturtalang, så det var himla kul.
 
Ska bli spännande att lära känna dagens tjej. Skulle dock gärna gått någon kurs i hur man på bästa sätt lär ut saker OCH ha något sorts formulär jag kunde fylla i när vi gått igenom olika situationer. Check list liksom. Visst kan jag göra ett själv, men jag är inte anställd för det. Och det finns ett åtminstone för café-sidan. Och igår fick jag reda på att jag ska handleda när jag kom till jobbet, så ingen chans att förbereda nåt. Men har man jobbat på er plats i 14 år så kanske det går av sig självt? :)

Kommentarer



skrivet 2013-04-24 klockan 12:35:52

Det där är svårt tycker jag!
Jag fick också oförberett lära in en tjej på mitt jobb nu på vintern och det var nog svårt! Inte är det ju liksom som att man tänker på vad man gör när man jobbar på det sättet, att sedan sätta det i ord och förklara för någon annan alla moment är utmananade!



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar