Stockholmilainen.

skrivet 2013-12-16 klockan 19:50:00
Hälsningar från Stockholm, vi var ett varv med Sami i fredags till den kungliga huvudstaden. Vi åkte Silja Symphony som ser exakt likadan ut som Silja Serenade. Kunde de inte ha gjort nåt annorlunda med någon av båtarna kan man ju undra. Det var ju storm när vi åkte så jag blev sjösjuk, blä. Vågorna kom rakt emot och vi hade hytten högt uppe i fören, så båten gungade inte den åkte upp och ner! Gah.
 
Såhär trevlitgt var det innan jag blev dålig.
 
 
Väl i Stockholm hade vi tur med vädret, men sjukt mycket folk. Tunnelbanan hade stopp på gröna linjen så det var lite synd när vi skulle ett varv ner på söder också. Så det tog hundra år att ta oss dit, kan inte bussystemet alls.
 
Jag ville till affären highlights för att köpa hyllade sprayfärgen Montana gold i färgen malachite som jag ska spreja vårt plåtskåp som vi hittade i Riihimäki. Kommer blir suveränt. Måste bara slipa och tvätta skåpet först, blä :) Om färgen är så bra som dom säger så ska jag börja importera den.
 
Vi åt lunch med bästa Kristin på en restaurang som hette Cliff Barnes. Och försökte catcha upp. Hann ju inte äta när det var så mycket vi skulle gå igenom. Stackars Sami, haha. Han fick inte en syl i vädret.
 
Sen var vi ett varv till Lagerhaus of course och granit :)
 
Innan vi åkte tillbaka till båten hann vi via min kusin Emmi som fått en liten flicka. Samma tid ifjol så var vi på deras bröllop. De hade flyttat till en jättefin lägenhet på Östermalm.
 
Summa sumarum var det skönt att komma bort lite, men superskönt att komma hem igen. På lördag när vi kom till Helsingfors passade vi på att shoppa lite och så fick vi skjuts hem av Samis syster. Nice. På kvällen var vi och se the Hobbit. Den var helt suverän såklart! MEN slutade ju mitt i. Kunde lätt ha suttit 3h till alltså. Okej, kanske man skulle ha behövt en kudde under rumpan :)
 
Igår städade vi som tokar hela dagen och tvättade typ 10 maskiner tvätt. Måste få en större tvättmaskin. Tar ju på tok för länge att komma igenom tvättberget. Nu måste jag vika in allt i skåpen. Tacka vet jag Alex & Sigges podcast, så känns allt mycket lättare att beta igenom.
 
Ajo förresten på Kvarnen på söder fanns den här lappen. Fniss, kan ni tänka er den på Noxen, Hahahaaa!

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar