Årskrönikan.

skrivet 2013-01-02 klockan 21:38:00
Året 2012 har handlat om att skapa ett nytt jag. Korsbandsoperation & rehab. Startat eget företag & försökt hitta min nisch. Flyttat till Pojo & skapat ett hem för mig och Sami. Tagit an nya uppdrag & jobbat på Fiskars museum.
 
Jag ser supermycket fram emot 2013 då jag ska börja träna igen. Nu har jag varit och simmat två gånger och har träningsprogram av Eva på fysion. Jag söker hela tiden ett jobb som grafisk formgivare och under tiden jobbar jag vidare med ikadesign. Någon resa ska det också bli. Vet inte vart ännu. Paris & Berlin var helt super ifjol. Sen har vi åtminstone två konserter att se framemot. Biffy Clyro i februari och Robbie Williams i augusti i Tallinn.
 
En kort sammafattning av året.
 
JANUARI
Både jag och Sami var sjukskriva den här månaden. Jag passade på och målade om vårt sovrum och vi fick börja elda i takkan som sattes in veckan innan nyår. Det var också presidentval i Finland. Jag piercade öronsnibbarna.
 
FEBRUARI
Jag fyllde 30 och hade släktkalas. Vi firade också i Åbo med Julia & Robin. Av Sami fick jag en iPhone i födelsedagspresent. Bästa presenten ever! Nu kan jag inte tänka mig ett liv utan den :) Stort bonus på det var Snow Patrol konserten i Stockholm. Lipade mig igenom keikkan pga Garys lena stämma. Finast.
 
MARS
Min sjukledighet tog slut, men jag var inte i skick. Hade mycket ont och fick förlängt. Problem med KELA ersättningen också. Började spela wordfeud. En ganska intetsägande månad tyvärr. Frida & Rockies födelsdagar inte att förglömma.
 
APRIL
Började dricka Apple, Cinnamon & Raisin Tea från Twinings. Dricker det just precis nu :) Började också med Instagram, andra appar som jag installerade var Ruzzle och Draw something. Spelar dem fortfarande. Jag fick livsglädjen tillbaka och sökte sommarjobb på Fiskars museum för att förnya mig själv och fick det också :) Sami fyllde år och vi firade i Ekenäs.
 
MAJ
Jag sökte olika jobb & fick jobbet att formge Ungdomskalendern för FSS. Mitt största projekt hittills. Gjorde en workshop i streetart på Raseborgsdagen. Sommaren började göra intåg och vi grillade i Långstrand. Tyvärr kommer pollenallergin på köpet, men tyckte det gick rätt bra det här året.
 
JUNI
Jag jobbar hela månaden på Ungdomskalendern 12/13. Mamma får hem en ny katt; Blixten. Midsommaren firas traditionsenligt i Långstrand med syskon.
 
JULI
Festade jag på Niksus birthday bash. Fick inbjudan till Heleen & Toms bröllop i Amsterdam. Började mitt sommarjobb på Fiskars Museum. Var på vernissage för Axplock på Kronomagasinet. Mamma fyllde år. Jag vann en bikini i en tävling, jag som aldrig vinner nåt ;) Väntade spänt på att få Ungdomskalendern från tryckeriet.
 
AUGUSTI
Har jag skrivit två (2!) hela inlägg på bloggen. Ungdomskalendern blev en success och jag tog semester och åkte till Holland och Frankrike. I Holland var vi på bröllop och åkte sen vidare med tåg till Paris. En helt underbar semester och vi hade rätt så bra väder.
 
SEPTEMBER
Sami åkte till Island för att fiska och jag passade på att tapetsera en gammal byrå. Inredningsprojekten fortsätter. Jag gjorde material till kommunalvalet för syster och hon bjöd med mig på Johan Glans. Jag designade hemsida åt South Coast Dancers.
 
OKTOBER
Företagsjobben fortsatte och jag pysslade ihop Jesses hemsida. Jag var också till Berlin med mamma. Det var en väldigt intensiv och lyckad resa. Tack mamma! Den årliga Nagu weekenden inföll också den här månaden. Vi åt räkor och bada jacuzzi.
 
NOVEMBER
Sami & jag firade två år tillsammans med en kryssning till Stockholm. Jag målade en hel del tavlor, men i övrigt var det en väldans MARRASkuu. Ajoo, jag började gå på fysioterapi hos Eva. Ett viktigt steg till att hitta tillbaka till träningen.
 
DECEMBER
Fick en paketkalender av syster. Hade utställning på Serendi som hette Fjädrar & sånt. Den var superlyckad och jag fick många tavlor sålda +en hel del beställningar. Extraknäckte på museet. Kusin Emmi gifte sig i Helsingfors. Det snöade otroliga mängder. Firade en härlig jul med hela familjen på Matsgatan. Fick en kapsel-kaffemaskin i julklapp :) Och nyåret firades på plantskolan i Billnäs så som förra året.
 
Tack för det här året. Det var en bergochdalbana, men slutade i dur och vad är bättre än det :)

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar