Sharm el Sheikh.

skrivet 2013-01-30 klockan 17:16:46
Hej, välkommen hem till ett fördjävligt Finland liksom. Tack sa man. Jag hade en post-södernresa depression igår och glömde bort min fysio-tid, vilket inte gör saken bättre. Fy fn vilken morkkis jag har pga dt. Jag fattar att det är mänskligt att fela, men sånthär med att glömma möten eller annat som man bokat in får jag ruskiga traumor över. Fy fn.
 
Anyway, vi hade en jätteskön semester med alltför mycket mat och dryck. Det regnade som sagt en dag och dagen vi skulle hem, men det gjorde inget. I övrigt hade vi bra väder med minst +25. Några dagar blåste det lite. Hotellet var fint och städningen superb. All inklusive var något nytt för både mig och Sami och vi överraskades över all service. Buffé -morgonmål, -lunch och -middag, gratis öl och drinkar. Snack-bars vid poolen mellan alla måltider, ja ni fattar. Sjukt mycket mat och dricka.
 
Vi bodde på Jaz Mirabel beach som ligger typ mest norrut i Sharm i Nabq bay. Utanför hotellet fanns det inget att hurra för och vi åkte inte heller ner till varken Naama Bay eller Old Sharm. Och det är egentligen ingen idé att åka någon annanstan när man har så stort fint hotell. Vi kan gott rekommendera hotellet. Stranden var helt OK dock väldigt långgrunt så gick typ inte att simma :) Snorklade lite vid strande gjorde vi. Internet var dock helt jättedåligt, så där tappa man lite nerverna. Hade nästan varit bättre att inte haft nån uppkoppling alls ist.
 
Jag hade lingonveckan de första dagarna så först på lördag begav vi oss ut på snorkelutfärd med colona divers. Det var helt huippu. Vi snorklade vid tre olika korallrev och såg typ hundra olika fiskar. Det coolaste var lionfish och scorpionfish och murenorna.
 
Litet bildspel på det, de flesta har ni som har FB sett.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar