Händelserika dagar.

skrivet 2013-03-03 klockan 13:38:00
I torsdags åkte jag in till Helsingfors med 12-ans tåg och tog mig till FSS kansli för att hämta litet fler kalendrar och få några ex av deras visitkort som jag formgett så att jag kan sätta dem i min portfolio. De hade valt ett skimrande papper till tycket, så det var riktigt fint! Efter ett trevligt snack med tjejerna åkte en spårvangshållplats till designmuseet. Där har de bl a en specialutställning för Ivana Helsinki.
 Ni kunde gissa att jag gillade indian summer collectionen mest :)
 
Sen var jag på lite shopping innan jag checkade in på hotellet Holiday Inn. Vi fick ett rum med fönster åt två håll, men de byggde på andra sidan vägen så man hamna ha gardinerna för ändå. Annars skulle byggjapparna få se lite för mycket. Tog mig ett bad och inväntade Sami. Skönt!
Sen for vi och äta på Memphis. Jag tog en kyckling med halloumi. Jättegott. Sen hoppade vi på spårvagn nr 6 ner till Sandviken. När vi kom till Nosturi hade förbandet precis slutat och vi hamna inte alls vänta länge på Biffy Clyro. Vi stod på en upphöjning nästan längst bak, så vi såg allting samtidigt som vi kunde dricka öl i lugn och ro :D Eller ja, hur lungt det nu är på en rock-konsert, men ni fattar :)
Efter konserten som var nästan 2 timmar och väldrigt väldigt bra, tog vi en promenad till O'Malley's för en efter-keikka öl och sen till hotellet och sova. Hotellfrukost nästa morgon och så försov vi oss från check-outen så kl.13 var vi ute från hotellet och passa på att shoppa lite i stan. Sami köpte några spel och så fynda vi båda skor på Intersport Megastore. Jag hittade vandrarkängor till halva priset och exakt min storlek 38 2/3 sjukt bra!
Satte på dem genast då jag hade fått skavsår av mina andra skor. Autch. Min förra vandrarkängor som jag köpte på 90-talet tappade ju sina botten här i höstas så det var nice att få ett par nya :)

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar